Seminari Internacional de la Càtedra UNESCO 2014

1 desembre, 2014

Revisant els fonaments dels plans d’estudi tradicionals. R/Evolució: què vol dir la “R” per a l’educació?

El X Seminari Internacional de la Càtedra UNESCO, que va tenir lloc els dies 1 i 2 de desembre de 2014, va tractar el tema del currículum. En general, qualsevol pla d’estudis tracta de respondre preguntes com a quines i quan ensenyar, com ensenyar i quines, com i quan avaluar. D’aquesta manera, el currículum estructura la planificació acadèmica i les activitats que es duran a terme en un moment i context determinats.

Avui dia és molt difícil imaginar com evolucionarà la nostra societat i quines seran les necessitats futures d’aprenentatge de les persones, de manera que podríem considerar que un currículum modern hauria d’educar per a fer front a aquesta incertesa general.

La pròpia naturalesa del coneixement també està canviant: és més fragmentari, i en gran part es construeix a través de contribucions col·laboratives en escenaris de codi obert. Per tant, cada vegada és més difícil transmetre-ho simplement com a contingut. Si s’accepta que el contingut no és el mateix que el coneixement, i que es necessita algun tipus de mediació per a transformar la informació o el contingut en nou coneixement, llavors el contingut ja no pot ser el punt central del currículum.

Això requereix un equilibri entre la pràctica actual d’especialització primerenca i una consideració del paper creixent de l’educació general, una tendència emergent que ressona amb l’educació universitària en humanitats.

Ponents

• Joe Bower, bloguer i professor d’una escola secundària en Xarxa Deer, AB, Canadà.
  • Graham Brown-Martin, autor i director del projecte Learning and (Re) Imagining Transmèdia, WISE, Regne Unit.
  • Cathy N. Davidson, professora distingida del Graduate Center de la City University de Nova York, EUA
  • Núria Miró, rectora del Col·legi Montserrat, Catalunya.
  • Mark Priestley, professor i director del grup de recerca sobre currículum i pedagogia de l’Escola d’Educació de la Universitat de Stirling, Regne Unit.
  • Helen Soulé, directora executiva de Partenariat for 21st Century Skills (P21), EUA.
  • Tom Caswell, director de disseny instruccional de Helix Education, EUA.
  • Brandon Muramatsu, Subdirector d’Iniciatives d’Educació Estratègica al MIT, EUA.
  • Audrey Cooke, professora de l’Escola d’Educació de la Universitat Curtin, Austràlia.
  • Anna Díaz, Professora d’Anglès i Coordinadora d’Educació Secundària de l’Institut Broggi, Barcelona, ​​Espanya.
  • Antonia Dolcet, Coordinadora de SetMesTres, Espanya.
  • Alba Rodoreda, Setmestres, Espanya.
  • Cathy Ellis, directora de recerca i pràctica emergent en Highbury College, Regne Unit.
  • Ankit Khandelwal, Índia.
  • Pere Monràs, CEO de Sangakoo, Espanya.
  • Judit Castro, Product Manager de Sangakoo, Espanya.
  • Jasmina Nicolik, coordinadora del projecte “Reforma dels estudis de llengües estrangeres a Sèrbia” de la Universitat de Belgrad, Sèrbia.
  • Karl Royle, professor principal d’innovació curricular i transferència de coneixements en el Centre de Recerca Aplicada i del Desenvolupament en Educació (CeDARE) de la Universitat de Wolverhampton, Regne Unit.

Presentacions