Seminari Internacional de la Càtedra UNESCO 2007

1 desembre, 2007

Web 2.0 i educació

La Càtedra és un marc idoni per a la construcció de xarxes de cooperació internacional entre institucions d’educació superior que desitgin compartir i enriquir els coneixements adquirits que aporta la incorporació i ús de l’e-learning. La nostra Càtedra té, por tant, la voluntat de jugar un paper central en la imposició de l’ús de les TIC a nivell universitari com a instrument per a promoure la igualtat en el món digital.

Aquest Seminari Internacional va ser concebut com un marc per a la difusió i intercanvi de coneixements i experiències relacionats con la relació entre la universitat i l’e-learning. El seu objectiu va ser aprofundir en el coneixement i anàlisi dels principals elements i desafiaments que enfronta la universitat del segle XXI.

L’IV Seminari Internacional de la Càtedra UNESCO d’e-learning de la UOC va centrar el seu treball en l’estudi dels efectes en els paradigmes educatius universitaris de les eines derivades del naixement, desenvolupament i establiment del que s’ha denominat web 2.0, així com de la nous models de presència i publicació de continguts a Internet.

Ponents

• Imma Tubella, Rectora de la Universitat Oberta de Catalunya, Espanya.
  • Phil Long, Director de l’Oficina d’Innovació i Tecnologia Educatives (MIT), EE. UU.
  • Juan Freire, Universidade de A Coruña, Espanya.
  • Larry Johnson, director executiu del New Mitjana Consortium, EE. UU.
  • Graham Atwell, director de Pontydysgu, el Regne Unit.
  • Ambjörn Naeve, Cap del Grup de Recerca en Gestió del Coneixement, KTH / Nata / Mitjana, Suècia.
  • Carmen Candioti Lopez-Pujato, Responsable de Continguts Web i Televisió Educativa, CNICE, Espanya.
  • Ismael Peña, Estudis de Dret i Ciències Polítiques UOC, Espanya.